1. Skip to Menu

Kontakt

00-891 Warszawa
ul. Chłodna 3
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 527-23-12-733
KRS 0000159843
REGON 016400767

Koło Nr 3 z Kędzierzyna-Koźla na wycieczce w PRADZE

25 kwietnia 2017 r. o godz. 5-ej we wspaniałych humorach wyjechaliśmy spod Komendy Powiatowej PSP w Kędzierzynie-Koźlu na naszą kolejną wycieczkę, tym razem na dwa dni do Pragi.

Po spotkaniu się z przewodnikiem przy Dworcu Głównym w Pradze i przejściu uliczkami na słynny Plac św. Wacława rozpoczęliśmy spacer, odwiedzając kolejno budynek związany z rodziną prezydenta Vaclava Havla - pałac Lucerna, gotycki kościół Marii Panny Śnieżnej, oraz jedno z najstarszych targowisk praskich - Havelsky Targ. Następnie  przeszliśmy  na historyczne Stare Miasto i  Rynek. Tam zobaczyliśmy Ratusz Staromiejski wraz z astronomicznym zegarem Orloj, oraz dominujący na rynku kościół Marii Panny przed Tynem.

Po obiedzie w Staroczeskiej Karczmie kontynuowaliśmy nasz spacer przez najmłodszą praską dzielnicę żydowską – Josefov. W świat Golema wprowadziła nas synagoga Staro-Nowa z XIII w., Wysoka z Ratuszem i tajemniczy cmentarz żydowski. Stamtąd przeszliśmy w kierunku najstarszego mostu praskiego - Mostu Karola, mijając przepiękny neorenesansowy budynek Filharmonii Praskiej, w której corocznie odbywa się słynny festiwal Praska Wiosna. Około godziny 20-tej przyjechaliśmy  do hotelu na nocleg.

Po zakwaterowaniu się kilkanaście osób poszło na spektakl grających fontann. Warto było zebrać jeszcze siły, aby to zobaczyć. Fontanna Křižíkova została zbudowana z okazji jubileuszowej wystawy w roku 1891, a jej dzisiejszy wygląd zawdzięczamy rekonstrukcji przeprowadzonej w 1991 roku.

Następnego dnia po śniadaniu i  wykwaterowaniu z hotelu przejechaliśmy do centrum Pragi, aby zwiedzić Praskie Hradczany.  Zwiedzaliśmy Klasztor Strahowskiego, gdzie mieści się słynna Biblioteka, Zamek Praski z jego dziedzińcami podziwiając zabudowania Kancelarii Prezydenckiej, byliśmy także w Katedrze św. Wita, najstarszej części Pałacu Królewskiego z Salą Władysławowską oraz w Bazylice św. Jerzego. Wychodząc z kompleksu zamkowego odwiedziliśmy owianą legendami Złotą Uliczkę. Następnie dzielnicą historyczną Mala Strana, położoną na zboczach zamkowego wzgórza i obfitującą w piękne, bogato zdobione barokowe pałace oraz kamienice, przeszliśmy na  wybrzeże Wełtawy. Zwiedzanie Pragi zakończyliśmy rejsem po rzece, robiąc zdjęcia Pragi ze statku.

Po tak aktywnych dwóch dniach około godziny 16-ej wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale zadowoleni po godz. 22 wróciliśmy do  Kędzierzyna-Koźla.