1. Skip to Menu

Kontakt

00-891 Warszawa
ul. Chłodna 3
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 527-23-12-733
KRS 0000159843
REGON 016400767

Emeryci z Myszkowa na Ukrainie

W dniach 01-05-09.2017r. Zarząd Koła Emerytów i Rencistów Pożarnictwa RP działający przy Komendzie Powiatowej PSP w Myszkowie zorganizował  pięciodniową wycieczkę turystyczno – krajoznawczą dla członków Koła oraz ich rodzin na Ukrainę. Po całodniowej podróży w godzinach popołudniowych dotarliśmy do Lwowa gdzie po zakwaterowaniu w hotelu i obiadokolacji połączonej z wieczorkiem integracyjnym udaliśmy się na odpoczynek

W drugim dniu naszego pobytu przy wspaniałej pogodzie cała grupa udała się wspólnie z przewodnikiem na zwiedzanie zabytkowego Lwowa

Lwów to miasto niezwykłe pełne brukowanych ulic, kolorowych kamieniczek. Miasto na styku cywilizacji Zachodu i Orientu, świata łacińskiego i prawosławia, zbudowane przez Rusinów, Polaków, Ormian, Żydów i przedstawicieli innych narodów.

Zwiedzanie Lwowa rozpoczęliśmy od wysokiego zamku ,katedry św. Jura, rynku, Ratusza Miejskiego następnie zwiedzaliśmy Katedrę  Łacińską, plac Mickiewicza, plac Halicki, plac Bernardyński, cerkiew Wołowską, kaplicę  Boimów. Po powrocie do hotelu i gorącym posiłku w godzinach wieczornych  udaliśmy się na zwiedzenie wnętrz opery Lwowskiej połączonej z obejrzeniem Opery W.A. Mozarta ‘’Czarodziejski Flet’’.

W trzecim dniu pobytu po śniadaniu zwiedziliśmy ‘’Złotą Podkowę’’ czyli zamek w Olecku-miejsce narodzin Jana III Sobieskiego, pałac w Podhorcach-wspaniałą kresową rezydencję należącą do rodów Koniecpolskich i Rzewuskich, Złoczów-zamek z bastionami oraz pałacyk chiński. W dalszej części zwiedzania Ukrainy w tym dniu odwiedziliśmy   muzeum Juliusza Słowackiego w Krzemieńcu. W drodze powrotnej do hotelu Ławrę Poczajowską -największe Sanktuarium Maryjne obrządku prawosławnego patriarchatu moskiewskiego na Ukrainie.

W czwartym dniu zwiedziliśmy Truskawiec- jedno z najbardziej popularnych uzdrowisk na Ukrainie oraz Drohobycz w którym odwiedziliśmy kościół  św. Bartłomieja  oraz cerkiew św. Jerzego. W ostatnim dniu pobytu po wykwaterowaniu z hotelu udaliśmy się do centrum Lwowa  gdzie zwiedziliśmy katedrę Ormiańską  oraz mieliśmy wolny czas ma indywidualne zwiedzanie. W godzinach wieczornych powrót do Myszkowa.