1. Skip to Menu

Kontakt

00-891 Warszawa
ul. Chłodna 3
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP 527-23-12-733
KRS 0000159843
REGON 016400767

Koło z Myszkowa w Pradze

Czeskie Perły

W dniach 21-24.05.2015 r. Zarząd Koła Emerytów i Rencistów Pożarnictwa w Myszkowie/ woj. śląskie/ zorganizował 4-dniową wycieczkę do Czech. W programie było zwiedzanie stolicy Czech Pragi oraz miejscowości wpisanych na listę UNESCO.

Po przybyciu ok. 11.00 do miejscowości Ołomuniec i po spotkaniu z lokalnym przewodnikiem zobaczyliśmy m.in. Kolumnę św. Trójcy - zabytek wpisany na listę UNESCO, katedrę św. Wacława, Ratusz z zegarem Orloj, Pałac Arcybiskupi .Po zakończeniu zwiedzania Ołomuńca wyruszyliśmy do Czeskich Budziejowic, średniowiecznego miasta z malowniczą barokową architekturą ,znanego przede wszystkim z produkcji oryginalnego piwa Budweiser.

Drugi dzień naszego pobytu w Czechach zaczęliśmy od zwiedzania Czeskiego Krumlowa - miasta z listy UNESCO. Nad Czeskim Krumlowem góruje zamek oraz zespół budowli usytuowany na skale, wznoszących się nad rzeką Wełtawą. Zobaczyliśmy m.in. wnętrza renesansowego zamku, ogrody, kościół św. Wita. Po południu przejechaliśmy do miejscowości Hluboka nad Wełtawą, gdzie znajduje się zamek Schwarzenbergów, zwany czeskim Windsorem .W godzinach wieczornych przejechaliśmy do Pragi do hotelu, na obiadokolację i nocleg.

Następnego dnia po śniadaniu rozpoczęliśmy zwiedzanie centrum Pragi z lokalnym przewodnikiem , w tym dniu zobaczyliśmy Zamek Praski (katedra św. Wita, Stary Pałac Królewski, bazylika św. Jerzego, Złota Uliczka), Stare Schody Zamkowe, Ogród Valdsztejna, Most Karola, Klasztor Strahowski, Pohorzelec, Loreta, Plac Hradczański.

W ostatnim dniu pobytu metrem przyjechaliśmy do centrum Pragi, tam czekała na nas Pani Przewodnik, zwiedziliśmy Plac Wacława, Pałac Lucerna, Ogród Franciszkanów z kościołem Matki Boskiej Śnieżnej, Ratusz Nowomiejski, Dzielnicę Żydowska, Rynek Starego Miasta, Dom Reprezentacyjny. O godzinie 13.30 pożegnaliśmy się z Pragą i przejechaliśmy autokarem do królewskiego miasta Kutna Hora, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Rozwój tego pięknego miasteczka był związany z wydobyciem srebra początkiem XIII wieku, zobaczyliśmy m.in. kościół św. Barbary, kamienny gotycki dom, studnię miejską ,rynek oraz ciekawe uliczki.

W drodze powrotnej w przygranicznych sklepach zrobiliśmy drobne zakupy konsumpcyjne do Myszkowa wróciliśmy po północy, pełni niezapomnianych wrażeń.